Barnverksamheten

i församlingen erbjuder vi olika verksamheter för barn i skolåldern. Vi har pysselklubbar, lovaktiviteter och gudstjänstgrupp för barn.

Vi firar våra 10-åringar på våren och bjuder in alla 7-åringar till välsignelse inför skolstart på hösten och ger dem en barnbibel som gåva.

Anmälningslänk till 10-års kalaset

Gudstjänstgrupp för barn (ingen åldersgräns)

Några gånger per termin har barnen möjlighet att komma med och planera och öva inför söndagens gudstjänst. Vi övar att gå i procession (intåg i kyrkan) och förbereder söndagens textläsning med tex dramatisering eller på annat sätt åskådligörande. Även andra uppgifter som barnen kan göra i gudstjänsten övar vi på. Passar för barn 4-10 år. Yngre barn behöver ha en förälder med.

Övningarna är öppna och kräver ingen anmälan

Pysselklubbar

För dig som gillar att pyssla och går i åk 1-3

Måndagsklubben hålls på Margaretagården måndagar kl 18-19.30. Klubbens ledare är Julia Valkeapää och Elias Lindroos

Länk till anmälningsblanketten, Måndagsklubben

Pysselklubben träffas på Villa Carita, Ålandsvägen 45, varje onsdagkväll 18-19.30.
klubbens ledare är Emeile Koskinen och Alva Öström

Länk till anmälningsblanketten, Pysselklubb

Lovaktiviteter

under skolans lov ordnar vi lovaktiviteter