Träffpunkt för dig som är hemma med barn!

Mariehamns församling erbjuder i samarbete med Folkhälsan en välkomnande samlingsplats för bebisar, småbarn och vuxna.

Till familjecafé kan du komma för att umgås med dina barn och andra familjer utanför hemmet. För de vuxna kan det vara skönt att reflektera över föräldraskapet med andra i samma situation, eller bara byta miljö och träffa människor. Samtidigt lär sig barnen att umgås med andra barn i grupp. Ibland är det sångstund, pyssel eller inbjudna gäster som berättar om något tema som är baby- och småbarnsrelaterat.

Kaffe, te, saft, frukt och smörgåsar finns att köpa för 1–2 € och betalas med bankkort.

Alla är välkomna oberoende av modersmål, kulturell, religiös eller politisk bakgrund.

Det är gratis att delta och ingen anmälan krävs. Du kan komma och gå hur du vill under öppettiderna.

Vårterminen 15.01-24.05.2024 (obs! stängt 19-23.02, 29.03, 01.04, 01.05 och 10.05)

måndag kl. 9–12 • onsdag kl. 12–15 • fredag kl. 9–12

Plats: Margaretagården, Måsvägen 4 i Mariehamn

Frågor besvaras av:

Denise Blomqvist på Mariehamns församling, tfn 045 73 45 75 45, denise.blomqvist@evl.fi eller Jenni Sundling på Folkhälsan, tfn 018 527 027, jenni.sundling@folkhalsan.ax

Det finns även en Facebook grupp:  Familjecafé i Margaretagården, Måsvägen 4

Länk till Facebookgruppen här.Öppna länk i ny flik

Församlingspastor
Östra Esplanadgatan 6