Stån Vissna maskrosor

För dig som vill stöda andra:

Bli medlem i Mariehamns Diakoniförening! Genom att betala medlemsavgiften på 10 € är du med och stöttar personer i Mariehamn som lever i ekonomisk utsatthet.  Du betalar medlemsavgiften och /eller eventuell donation till kontonummer: FI 20 6601 0003 0954 52. Om du vill bli medlem skriv namn och adress i meddelanderutan.

Mariehamns Diakoniförening r.f. grundades 1939 och har genom åren hjälpt många nödställda. Församlingens diakoniarbetare besluter om eventuella bidrag. Föreningen kan också bevilja små räntefria lån som kan vara till stor hjälp för många.

I pastorskansliet kan du köpa föreningens hyllningskort och kondoleanser.

Nyhet! Mariehamns Diakoniförening kan bevilja färdtjänstbiljett som gäller även till sjukhuset. Ta kontakt med diakoniarbetarna så berättar vi mera.

Tack för ditt stöd!

Diakonissa